Ondanks de bekendmaking van goede bedrijfsresultaten is het aandeel Twitter toch 11% in waarde gedaalt. Bij bekendmaking van de Twitter kwartaalcijfers bleek in de bedrijfsresultaten dat ondanks zeer goede resultaten er toch wat uitgaven waren die exponentieel hoog lagen.
Bedrijfsresultaten Twitter goed te noemen
Als bedrijf doet Twitter het goed en dat blijkt ook uit de cijfers. Binnen een jaar is het gelukt om de omzet te ruim te verdubbelen naar $242 miljoen. Vorig boekjaar lag dit nog 112 miljoen dollar. Met een stijging van een derde aan gebruikers ten opzichte van het vorig jaar ligt hier deeels de verklaring van de omzet stijging. Meer gebruikers is meer mogelijkheden tot adverteren en daar ligt een groot deel van de inkomstenbron van Twitter.
Met een stijging van ruim 75% aan inkomsten uit reclame blijkt direct waar de Achilleshiel van de sociale media zit. Te afhankelijk worden van alleen reclame kan op lange termijn geen stabiliteit garanderen. Vandaar dat de directie ook naarstig op zoek is naar andere middelen om winst te genereren.
Radio en Televisie
Eerder verschenen er al berichten in de media dat het model dat Twitter gebruikt om kijkergegevens van Televisie programma’s te analyseren ook in Nederland geintorduceerd gaat worden en nu komen daar de geruchten bij dat de marketing afdeling van de Sociale media gigant seriesu bezig is met een radio applicatie.
Na het nieuw design en tientallen andere modifcaties en particpaties in andere bedrijven is er één ding wel duidelijk het aandeel Twitter zal nog lang van zich laten horen.